fredag 22 januari 2010

Styrkeförhållande i tvättstugan

Det är en sak som förbryllar mej. På nästan alla områden är jag starkare än hustrun. Jag lyfter tyngre saker, får upp de oöppnade syltburkarna, drar loss muttrar ... jag är kort sagt starkare. Med ett undantag: I tvättstugan förvandlas hustrun till She-Hulk (fast ogrön förstås) jag har inte en chans när det handlar om att dra lakan, sträcka sömmar och vad det nu är för hiskeliga kraftprov man måste utföra i tvättstugan.


Är det något slags kvinnlig tvättstugemagi eller mörkar hon en magnifik kroppsstyrka för att slippa göra en massa saker?

2 kommentarer:

  1. Det där med lakansdragning tror jag är något nedärvt hos kvinnorna. Vill minnas att morsan drog mig genom hela tvättstugan en gång

    SvaraRadera
  2. mer om stjärtin. det är mina favoritinlägg.
    hohoho.

    viktor beter sig förresten som din fru i tvättstugan och tacklar omkull mig med sina ryck. "åååå, det är bara jag mamma och sara om kan det här på riktigt", säger han irriterat.

    SvaraRadera