söndag 31 januari 2010

I saknadens tid

Nu har hustrun varit borta i två dagar. Jag har väl levt livets glada dagar och sett actionfilmer och splatterfilmer och sådant som faller bort i det gemensamma tittandet. Tyvärr hade jag ingen Fred Astair och Ginger Rogers-film hemma, annars skulle jag ha passat på och se en sådan också. Så jag har haft alldeles för fullt upp för att hinna känna någon saknad.

Värre är det för Dennis. Han gillar inte riktigt att moster är borta. Hustrun brukar slänga min jacka på golvet och så brukar han ligga på den. Jag drar mej dock för att slänga någon av hustruns jackor på golvet. Hon har så mycket idéer om vad man kan göra och inte. Dessutom misstänker jag att mitt eget doftspektrum är mer passande för hundar.

Men hon har något slags röda skor som ser ut nästan som snowboardkängor som tydligen faller Dennis i smaken.


Nåja. Ikväll kommer Matte hem och jag far på jobbet. Då blir allt som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar