fredag 1 januari 2010

Nyårsafton avklarad

Vi hade en rätt lustig variant igår. Vi gick grannars runt och hade en del var. Våran uppgift var förrätten som bestod av en halv hummer och majonnäs som vi gjorde själva. Majonnäsen på vitlök och saffran var himmelsk. Synd att jag tål vitlök så dåligt nuförtiden. Till hummern serverade jag ett brutaltorrt mousserande italienskt vin. Hustrun hade i vanlig ordning löpt amok med dukningen.


Hummer är ju inte bara gott utan gör sej ju fantastisk på en dukning. Tallriken är ett arvegods från farmor och pärlemorbesticken hade mamma men jag vet inte just att vi någonsin använde dem.

Själv var jag upptagen med att servera dryck så jag har snott fotona från Tommy. Sedan gick vi och åt varmrätt hos nästa granne och därefter så åt vi efterrätt hos ännu en annan granne. Där fick vi samfällt koma och fick lägga oss i hans kuddisrum där han har en projektor. Vi såg en bit av filmen "Hangover", jag vet inte om det var i pedagogiskt syfte för när vi i vanligt ordning gick ut för att se på tolvårsraketskjutandet var vårat gäng påtagligt nyktrare än övriga grannskapet.

Kvällen avslutades sedvanligt med Wiispel. Dessvärre var kvällens övning golf och jag är precis lika usel på Wii-golf som den verkliga varianten så jag blev hopplöst sist.

4 kommentarer:

  1. Träffade din hustru i går men inte dig.Ville bara önska gott nytt år och berätta att det är så roligt att läsa din blogg.Kan väl bero mycket att du skriver så att folk i min ålder känner igen sig.Hälsningar fd grannen mamma till Oskar A

    SvaraRadera
  2. Vansinnigt modiga strumpor. Får du välja kläder alldeles själv?

    SvaraRadera
  3. Åke! Hur fan gör man en hummer själv?! Är det därför ni bara gjorde en halv - eftersom det är så svårt?

    SvaraRadera
  4. Vi serverade en halv hummer MED majonnäs som vi gjorde själva. Språkfascist!

    SvaraRadera