torsdag 28 januari 2010

Forsmark skruvar upp effekten


Såg en rubrik på DN.se . Det måste handla om min blogg. Men det stod bara något obegripligt om brister i mina rutiner. Ibland tycker jag att det blir lite för mycket fokus på rutiner. Hustrun skulle peka på något viktigt i sin kalender. Jag hade lite svårt att fokusera blicken för det var inträngt så otroligt mycket text och det satt post-it-lappar i olika färger där en del post-it-lappar hade post-it-lappar på sej i sin tur. Texterna var skrivna i olika färger och på något ställe satt post-it lapparna i vinkel mot varandra över samma fält så man kunde anlägga rött eller grönt perspektiv på vad det nu var för nåt. Min egen kalender är mer minimalistisk. Veckan kan vara i stort sett tom och på fredag står det "köpa öl!" och på lördag står det "Bastu". Man får ju koncentrera sej på det viktigaste. Men det blir förstås lite brister i vissa rutiner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar