måndag 19 april 2010

Lördagens outfit

Våren har kommit plötsligt och inte helt stringent. Jag skrattade lite för mej själv över alla som stod i snöfallet och bytte till sommardäck. Jag var ute på söndagmorgonen och tackade Gud för min försumlighet när jag var ute och slirade runt på glashalkan. Men det är i all fall såpass mycket vår att toppluvan känns lite passé. Jag hittade inte igen min jubileumskeps från Jula eller min Clas-Ohlsonkeps. Det enda jag fann var en hiskelig sak med texten "Monstertruck". Jag tror att det var sonen och hans vänner som skulle roa sej i något WT-sammanhang och på nåt sånt där modernt ironiskt sätt köpte sej diverse kepsar.

Nåja, på kvällen så träffade jag och Dennis en yngre kvinnlig släkting. Vi pratade om ditten och datten och hon tråkade mej för min monstertruckkeps. "Det är för att kompensera för pudeln i leopardklädsel" försökte jag lite lamt.

"Du", sade hon, "Det finns INGENTING som kompenserar en pudel i leopardklädsel!"


1 kommentar: