måndag 4 maj 2009

Glöm inte Sixten Jernberg

Det var utedag igår. Vi hade en rätt intressant uppdelning, frun och jag. Hon ägnade sej åt att plantera det som skulle leva i år och jag ägnade mej åt det som dog förra året. När jag så var färdig så upptäckte jag att jag missat en sak. fruns skidor hade blivit kvar stående mot väggen. Kändes lite lätt absurt när folk spran i bikini och shorts runtomkring och jag helt missat att skidorna stod där.


Det är ett par prima skidor. Riktigt trä, inte sånt där plasttjafs som dom har nuförtiden. Det är ett par Sixten-Jernberg-Elit från 1968. Det får en att undra över världens förgänglighet. Å ena sidan borde man kanske uppdatera å andra sidan - vem skulle vårda minnet av Sixten Jernbergs framgångar i skidspåren om inte någon fortfarande åkte på ett par Sixten Jernberg Elit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar