onsdag 13 maj 2009

Att spela på trav

Vi har ett travgäng här i grannskapet. Jag är ingen direkt travspelare om man säger så. Men jag gillar stämningen på något sätt. Man får dricka öl och diskutera på ett sätt som man normalt inte får göra som vuxen. Är man på plats på travbanan så är det så läckert med den otroliga förväntansfulla stämningen innan loppen, anspänningen under loppet och sedan när man rituellt river sönder bongen och skriker "jävla Lennartsson" eller något annat adekvat för stunden. Det är jätteroligt.

Hursomhelst så har vi i gänget ett otroligt avancerat system för vem som ska spela vad och när. Så nu blev det plötsligt min tur att spela. Dom andra pojkarna brukar lägga ut texten om banans fuktighet, hästarnas skodon, ryckning av tussar, bakspår och annat esoteriskt. Väl medveten om mina begränsningar i ämnet brukar jag bara humma och hålla med.

Nu är det hursomhelst min tur att spela V64:an idag. Jag fixade spelet lätt som en plätt.


Ibland får jag frågan av kamraterna varför jag aldrig spelar på hästar med högre startnummer än 6. Jag brukar då mumla något om statistik.

4 kommentarer:

  1. Den här bloggen är genial, ett vattenhål i den annars förgiftade bloggsfären. Mängder med cujos till dig som håller allt på en sådan enkel och humoristisk nivå. Jag brukar kolla berömda komikers bloggar relativt frekvent, hit återkommer jag dock varje dag och det finns alltid någon finurlig iakttagelse som får mig att le i min ensamhet. Känn pressen!

    SvaraRadera
  2. Du har aldrig funderat på att skaffa en tiosidig rollspelstärning? Finns säkert på lekbiten :)

    SvaraRadera
  3. Tack KWB. Den här bloggen oftast bara en lite träning så att jag ska komma igång inför ett teckningspass eller ibland så gör jag ett inlägg för att komma ner i varv efter ett nattpass. Dess nuvarande form kom till efter att jag gick genom statistiken för den förra bloggen och kom fram till att jag hade haft 3 läsare under en vecka. Sedan dess har jag försökt dels att nå ut med den och dels få en form som jag själv trivs med. Dessvärre kan man konstatera att det bästa sättet att få läsare är att delta i en slags meta-bloggande där man bloggar om vad andra bloggar om. Allra mest får man om man bloggar om bloggar som bloggar om andra bloggar. För de flesta som läser är sådana som skriver egna bloggar.

    Så jag är djupt och innerligt tacksam om jag har en riktig läsare.

    Wise: Det är klart att jag skulle kunna lösa problem. Men hur kul skulle det vara att läsa då? Det är min plikt att begå dumheter så att jag får något att skriva och rita om.

    SvaraRadera
  4. 12-sidig måste vara ännu bättre.

    SvaraRadera