lördag 18 april 2009

Sur gubbe med kundvagn

Det känns som en oproportionerligt stor del av min tid ägnas åt att gå runt på Coop Forum med en kundvagn. Riktigt hur många timmar per vecka det egentligen kan vara är svårt att säga men förmodligen så känns det som fler än vad de är. Dessa besök är fyllda av små irritationsmoment som jag gärna vältaligt skildrar för min omgivning. Jag börjar uppfatta små signaler om att vissa tycker sej ha fått ta del av tillräckligt av sådana skildringar. Så nu skriver jag om dem här i stället. Det är väl det man ska ha en blogg till? Jag hittade förresten en annan blogg som också surgubbigt kommenterar omvärlden nämmeligen uppretad.se .

Men nu var det mina egna små irritationsmoment. Det jag retar mej på för dagen är de som blockerar hela gången genom att stå och titta på ena hyllan samtidigt som man håller krampaktigt i kundvagnen och skjuter den hela vägen till hyllan på motstående sida.


Det här är ett systematiskt beteende som jag råkar ut för en tre-fyra gånger vid varje besök på Coop Forum. Vad är meningen egentligen? Det känns som ett revirhävdande men vad slags revir det handlar om har jag inte riktigt greppat än.

2 kommentarer:

  1. Hej surgubbe!
    Jag är en surtant!
    Nämligen,blev påkörd idag av en kundvagn.En sån där löjlig BIL!En unge drog den DIREKT PÅ MIG!Har ont i benen ändå,så nu fick jag ännu mer ont!Inte att föräldren sa nåt åt ungfan!Men jag sa destomer.Förra veckan blev jag påhoppad bakifrån,utan en snorunge.Höll på att ramla.Varför lär föräldrar inte sina barn att visa respekt och hänsyn till äldre?

    SvaraRadera
  2. Numer är jag väldigt fridsam med kundvagnen. Jag handlar mest på Willys och det är en lugnare stämning där.

    SvaraRadera