onsdag 1 april 2009

Kepsförbud i Umeå

Det stod en notis i tidningen i morse. "Keps-förbud i dag i Umeå city! Umeå har gått vidare till 'final' i kampanjen om Kulturhuvudstad 2014. I dag ska vi fota alla som rör sej inom centrumfyrkanten och därför utlyser vi kepsförbud hela dagen. Umeå ska grundlura Lund och lanseras nu som kultur-huvud-stad där vi bär etniska huvudbonader som basker, turbaner, fezer, chador och lappmössor!"

Ja, det är nåt aprilskämt. Det är alltid så i den här staden. Så fort någon föreslår något vettigt så är det ett aprilskämt. Själv har jag väl ungefär en åttondels förutsättning att bära lappmössa. Men jag vet inte vilken sort jag ska ha. Mina förfäder kommer från olika byar. Så jag skulle gå på Fez. Den enda huvudbonad som klär en karl. Förutom swingpjatthatten förstås.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar