tisdag 28 april 2009

Dödsannonserna

Sedan mina föräldrar dog har jag mycket lite kontakt med de trakter där jag växte upp. Nästan min enda informationskälla är "Familjenytt" i Piteå-tidningen. Det är en lite sakral stund att läsa dödsannonserna. Ett liv av strävan fullföljs av en liten notis. Ibland är det någon jag kände och ibland är det någon jag kände till. När jag så sitter där och läser så är mus-pilen i vägen så jag flyttar den stilla åt höger. Nu bär det dej inte bättre än att jag en stund tidigare ägnat mej åt youtubemissbruk och skruvat upp ljudet ganska ordentligt. När jag då sitter i mitt eget imaginära gravkapells milda dunkel och stillhet så vrålar datorhögtalarna "HOW CAN YOU KNOW SO MUCH?"


Det var tur att musen var förtöjd i en sladd. Det är tydligen så att på högerkanten av Piteåtidningens webbsida finns en reklamruta för Elon och när man för muspekaren över den så skriker den där jingeln ut. Jeezuz. Det var inte långt från att man själv hamnat bland annonserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar