måndag 25 oktober 2010

Navelluddssamlare

Återigen så engagerar sej kvällspressen i de viktiga frågorna. En Australisk bibliotikarie har samlat sitt navelludd i 26 år. Stackarn har inte fått ihop mer än 22,1 gram. Nu har jag faktiskt engagerat mej själv i frågan eftersom jag också är intresserad av spjutspetsforskning och för en två år sedan så kom det en forskningsrapport som visade att håriga personer producerar mer navelludd. Det intressanta var den slutsats man drog var att det bildades "stigar i kroppsbehåringen så att ludd transporterades från underlivet" Jag skrev om det här i februari 2009 . Det var min första relativa succé här på bloggen. Jag fick massor av besökare som använt sökorden "håriga underliv".



Själv funderar jag om det hela har med hårvirvlar runt naveln att göra - att det liksom bildas magnetiska och elektrostatiska mönster. Uppenbart behövs det mer forskning på området.

(Nätets språkpoliser brukar vredgas över särskrivning men jag funderar ibland på hopskrivningskonsekvenser. Ett sammansatt ord som "Navelluddssamlare" får ett par märkliga dubbelkonsonanter.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar