lördag 28 mars 2009

Zombiematlagning

När jag jobbat natt brukar det emellanåt hampa sig så att matlagningen hamnar på min lott. Det är lite knepigt att kliva upp och laga mat i det tillståndet. Om någon försöker prata med en så talar man som Kristina Lugn gjorde förr i tiden.

Och i detta tillståndet ska man laga mat. Zombiematlagning.


Jag har några få rätter som jag kan göra medvetslös. Det är framförallt spagetti och köttfärssås. Nån fisk, nån kyckling och korv stroganoff funkar också. Sist skulle jag göra Chili Con Carne och hade missat att kolla om det fanns vita bönor i tomatsås vilket det inte gjorde. Jag fick ta några andra bönor: En burk vita, stora bönor och röda kidneybönor. Det blev den godaste chilin jag någonsin gjort.

2 kommentarer:

  1. Ha,ha,ha! Det är ungefär sådär jag ser ut när jag kokar gröt på morgonen. Men allvarligt talat Åke, vilka bönor som helst är godare än vita bönor i tomatsås.

    SvaraRadera
  2. Jag hör till den åldersgruppen som egentligen inte känner till någon annan form av bönor är Bruna bönor med fläsk och Vita bönor i tomatsås.

    SvaraRadera