tisdag 10 mars 2009

Nazipudeln

Hustrun lever ett liv i glitter och glamour. Hon sveper runt i bostaden med den ena fjäderboan efter den andra, sjungandes "Diamonds are a girls best friend", "Material Girl", "La vie en rose" och annat tjusigt. Men det vore att överdriva att säga att hon dansar runt med champagne. Det är mest sån där Cinzano Asti. Min egen glamour begränsar sej till att jag får slurpa upp allt grannare dammtussar med dammsugaren. Rosa och glitter.

När jag så går runt med min dammsugare så blir jag varse ett liten barsk varelse. Jag kan liksom inte med blicken fixera vad det är jag ser. Det är ungefär som att se på en sån där 3D-bild utan att kunna få ihop bilden. Efter ett tag så kommer jag fram till att det jag tittar på är en - Hitler-pudel! En sån obegriplig sammansmältning. En närmare inspektion visade att mustaschen bara var en avsöndring från en svart fjäderboa.

4 kommentarer:

  1. Hitlerpudeln sind auf marsch? Mein gott! Ich hoffe das Dein Kampf mit dem Schtaufsauger ist gelungen!

    Donnerwetter, mein Gymnasiedeutch ist jedenmal zum nutz.

    Anders B

    SvaraRadera
  2. Han verkar ha tagit intryck frün sina ür i Tyskland...;) Minns jag inte helt fel sü har Dennis faktiskt varit med upp till Örnnästet...

    SvaraRadera
  3. Du kanske åker iväg redan på måndag, men i alla fall så blev det en dubbelbokning så vernissagen är redan på måndag nästa vecka, samma tid på kvällen.

    SvaraRadera
  4. Undrar om Nazipudeln är släkt med Hitlerkatterna?

    http://www.catsthatlooklikehitler.com/cgi-bin/seigmiaow.pl

    SvaraRadera