måndag 9 mars 2009

Alkoholens faror

I höstas var undertecknad på en vinprovning i munskänkarnas regi. Eller det var väl något slags vinprovningsfestival. Man fick lösa ett häfte med kuponger som man kvittade mot en smakskvätt vin. Ju dyrare vin, desto fler kuponger. Jag ska inte neka till att jag uppskattar ett glas mellan varven. Att ikläda drickandet en så här civilserad omgivning tilltalar mej också. Jag tog min uppgift på stort allvar.

Ganska snart så blev jag ordentligt varm i kläderna och gjorde omfattande undersökningar av olika druvsorter och odlingsdistrikt. sällan har det smackats och nosats så galant. Emellertid så falnade något av elegansen mot slutet av dagen.


När jag råkar bläddra bland gamla synder råkar jag på den här lilla saken från Restaurang Orangutang som ju faktiskt handlar om samma ämne:


Tydligen är det så att trots att jag gillar det här civiliserandet av drickandet kan jag inte låta bli att häckla detsamma. Den man älskar agar man tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar