måndag 2 mars 2009

Ett liv i glamour

Häromnatten hade jag tagit med mej en trevlig matsäck. Särskilt såg jag fram emot en banan som jag tagit med mej. Det finns inget som sitter så bra som en banan för en hungrig nattskötare. Men när jag tog fram min banan blev jag varse något mycket svart och mycket lurvigt. Man har ju haft bekanta som jobbat på bananlagret så man är mycket vaksam mot allt som är svart och lurvigt bland bananerna. En närmare okulär besiktning gav vid handen att det i vart fall inte var en levande varelse. När jag något senare plockade fram mackor ur min lilla påse fann jag mer svart lurv. Sådär mitt i natten kan saker förefalla väldigt underliga och jag börjar en noggrann inspektion av hela min packning. Jag finner mer svart lurv och så lite rosa lurv med en glittersvans!?


För en kort sekund virvlar tankarna vilt tills jag kommer ihåg att min hustru köpt några fjäderboor på tradera. Den plastkasse jag stoppade min matsäck i måste varit den boorna varit förpackade i. Jag måste tala med min hustru om vikten av att man destruerar allt förpackningsmaterial när man handlar från tradera.

Men när man så sitter i nattens stillhet och reflekterar över livet kan man inte låta bli att undra varför i fridens namn man köper fjäderboor. Vill min hustru på det sättet markera att hon tycker att livet har ett visst glamourunderskott?

2 kommentarer:

  1. Jag tror till och med att frun är oskyldig till inköpet...

    pütvingat frün München...;)

    Man kan aldrig ha för lite glamour!

    SvaraRadera
  2. Ja, där ser du hur mycket koll jag har. Det har nog kommit fler fjäderboor till än dem du är skyldig till men de var nog så att just de fjädrar som jagade mej på natten är av tysk härkomst.

    SvaraRadera