torsdag 9 februari 2012

Pudelmannen

Ibland sitter man och jobbar med idéer. Jag satt och funderade och fick en helt fantastisk idé. Det skulle handla om en kille med magiska krafter - men tänk om han skulle gå i en skola där det bara var barn med magiska krafter. Idéerna bara strömmade fram och jag kände mig genialisk. Efter ett tag gjorde jag som jag brukar och lutade mig tillbaka för att få lite perspektiv på mitt verk. Då insåg jag att jag just hade gjort en usel Harry-Potter- efterapning.

Någon gång då och då sitter jag och leker med superhjältar. Men alla egenskaper är ju redan upptagna. Varje briljant idé jag får har redan gjorts av Jack Kirby. Sedan är det väldigt lätt hänt att jag utrustar mina hlältar med flygande surfbrädor. Det är liksom så generiskt för det jag gillar med superhjältar. Låt vara att Silversurfaren var en trist figur. Han var bara rolig när Kirby gjorde honom i Fantastiska Fyran.

När jag nu sitter och leker med superhjältar går Dennis förbi. Han är ju 14 och ett halvt år nu så han är rätt stillsam men ibland när han går så är han tydlig med att det är han som äger världen. Fluffig päls och shampoodoftande så utstrålar han ändå en manlighet som man sällan ser i Sverige nuförtiden. Så då ser jag min superhjälte: Pudelmannen!


2 kommentarer:

  1. Hang8! Alltså, istället för hang10, för Dennis har väl bara 8 "tår".

    SvaraRadera
  2. He, he! Intressant tanke. Jag tecknade en superhjälteparodi en gång, som hette "Den otrolige Mullvadsmannen".

    SvaraRadera