onsdag 24 februari 2010

Äta på TC

I måndags skulle vi gå ut från jobbet och äta. Vi hade alla möjliga förslag men det finns inte så mycket att välja på när man går ut en måndag. Men jag är inte ledsen för det för jag gillar verkligen att äta på TC. Det är alltid snyggt upplagt, det är trevlig miljö och det smakar bra.


Dessvärre är det så att jag har ett litet problem när det gäller mat. Får jag inte mina 6000 kalorier per dygn så får jag yrsel och dubbelseende. Går jag under 5000 så börjar jag tala i tungor och går jag under 4000 kalorier så börjar det försvinna hundar och katter i området.

Och finns det något problem med TC så är det just det. Portionerna är precis avpassade efter vad man borde äta. Det är ju så roligt när man få maten - de som beställde nåt lamm fick sin röra i en liten stekpanna med lingon och "en doft av Lagavulin". Fiskbitarna är andäktigt vacker upplagda. Men eftersom jag var lite darrig i knäna så beställde jag det enda tråkiga på menyn. Entrecôte med pommes frites och bearnaissesås. Nu är det förstås perfekt stekt, det är friterad riktig potatis och bearnäsen är gjord i köket, så det kan inte bli bättre.

Men man nöjer sej inte bara med maten utan även den diskreta bakgrundsmusiken var välgjord och läcker. Det var något slags chilloutversioner av kända hits. "Billy Jean" var jättesnygg. Men jag hade lite svårt att smälta "Should I stay or should I go" i soft restaurangversion.

2 kommentarer:

  1. Vilken tid var du där? Var det mycket folk?

    SvaraRadera
  2. Vi var där 17.30, vi gick direkt från jobbet och vi var i stort sett ensamma. Det var en tre-fyra något mindre sällskap till. Vi själva var åtta stycken och satt vid den där runda saken med eld i där man nästan sitter ute på Vasaplan.

    SvaraRadera