tisdag 29 december 2009

Trängtan efter platt-TV

Jag var hos några grannar igår. Det är inte ofta jag förfaller till avund men de har nu köpt en 40-tums platt-TV till barnen. Som komplement till deras egen 42-tummare. Vi var ett helt gäng som satt och konverserade så de hade satt på en sådan där DVD-brasa. Jag satt som förhäxad. Det var så härligt att få se vad som faktiskt försegick på TV:n, även om det bara var en brasa.

Själva har vi en en sådan där tjock-TV. Jag vet inte riktigt om det är en 25-tummare eller vad det kan vara. Men allt widescreen blir ohyggligt litet. Det förtar liksom det mesta av upplevelsen. Själv vill jag ha stor bild och stort ljud medan hustrun tycker att det är mycket bättre med en sådan här gammal TV än en sådan där ful modern sak.


Dessutom så är ju TV:n i stort sett ny. Den är från 1995.

2 kommentarer:

  1. För en gångs skull håller jag med dej. Jag har större dataskärm än TV.

    SvaraRadera