onsdag 4 maj 2011

Usama Bin Ladin

Som den nyhetsmissbrukare jag är så har jag haft fullt sjå senaste dagarna att sätta mej in i allt som sägs om Usama bin Ladin. Särskilt har jag ägnat mej åt de dunkla delarna av nätet. En del tror att han dödades redan 2001 men att man har haft honom nedfrusen till ett passande tillfälle. Schangtilt av Bush att lämna en sådan fjäder i hatten till sin motståndare. En del har haft spekulationer kring sammanträffandet att Carl Bildt just varit i Washington. Märkligt att det finns fler än Bildt själv som har sådana föreställningar om Bildts betydelse. Eller så är det Bildt själv som skrivit de texterna på internet. Det sitter en parabol på det huset som han hittades i. Någon tycker sej med bestämdhet tycka sej se att den parabolen pekar mot en av CIA:s kommunikationssatelliter.

Själv ser jag rätt positivt på det hela. Tajmingen med demokratiseringsförsöken i nordafrika gör att vi kanske kan få se en helt annan utveckling i världen. Vi kanske kan dra ett streck över den här tidsperioden med korsriddare och skäggiga gubbar med skojiga hattar.


Det är möjligen de skojiga huvudbonaderna jag kommer att sakna. Det måste vara roligt att vara hattmodist i Afganistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar