tisdag 18 maj 2010

Nu är det vår och alla är pilska

Innan vi for på hundutställningen i lördags putsade dottern lite på sin cairne och lämnade lite hår i papperskorgen. Cairnen löpte så Dennis var ganska så på under lördagen. Sedan löper en blandrasare mitt emot också så Dennis har haft trängtansfyllda dagar.

Nu hade jag glömt dörren öppen till toaletten på övervåningen och jag hör plötsligt en ylande pudel. Det är en del slammer också men jag har inte möjlighet att gå på en gång så när jag kommer fram så kan jag bara beskåda förödelsen. Hår från en löptik är tydligen nog för att Dennis ska gå igång.


När vi så skulle gå ut och gå så är det två småfåglar som är så inne i sina parningslekar så de rullar ut rakt framför Dennis som mest bara verkar förnärmad. "Hmf, vilka är ni att vara ivägen där jag ska gå" ungefär.

Hans jaktinstinkt är lite begränsad. Hade det varit någon av cairnarna så hade det bara återstått ett litet fjädermoln.

4 kommentarer:

  1. det är nog inte bara jaktinstinkten som saknas hos vår lilla dennis...

    SvaraRadera
  2. där saknas minsann inget, förutom kanske några tänder...

    SvaraRadera
  3. Tack, Oskar. Själv är jag mest irriterad över att fåglarna inte blev som jag tänkt. Men Dennis och jag själv är jag nöjd med.

    SvaraRadera