fredag 7 maj 2010

Brädgårdsdags

Jag var på shoppingrunda igår. Eftersom jag aldrig har bilen så har jag sparat ihop massor av ärenden när den plötsligt hamnade i mina händer. Förts var jag på K-Rauta och köpte en ek-bräda. Men när jag gick på deras byggsida så insåg jag att det skulle vara enklast att köpa det jag ska ha på Byggmax. Väl där visade det sej att de hade slut på spånskiva. Jag var hem med första högen brädor och åkte förbi coop bygg men deras utbud var ganska begränsat så jag for på Beijers för att bland annat köpa spånskiva. De var vänliga och trevliga men lite dyra. Jag hickade till när de skulle ha 710 spänn för två spånskivor. Hade de där skivorna istället skickats till Kina hade de laminerats och satts ihop till en hylla för 99 kronor.

Men jag inser att man med ålder blir allt mindre organiserad. Det tog mej ungefär 4 timmar att göra det som jag borde kunnat göra på en och en halv. Och vad man måste fundera.


Lustigt förresten när man tänker på oss som går där och påtar i brädgårdarna. En del säger att sådana som vi inte är modemedvetna. Vi har absolut koll. Vi är likadant klädda allihop. Personligheten uttrycks genom acessoarer som kepsarna. Jag hade min Laisvalls Fjällcamp som är en riktig pärla.

Jag har övertagit sonens mobil som har en oerhört mycket bättre kamera än min gamla mobil (utan att därför vara bra) och kunde inte låta bli att fota Beijers lastbil på Byggmax. Vad gjorde den där? Var det Beijers som köpt upp alla spånskivorna på Byggmax?

Läste förresten att människor har haft sex med Neanderthalare. Min fru säger ibland att hon har gift sej med en Neanderthalare. Jag förstår inte riktigt hur hon menar ... hon är ju gift med mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar