måndag 30 november 2009

Manlig fläck

Hustrun frågade mej vid frukostbordet: Varför byter du inte tröja? - Vaddå? - Jag har just tagit den från tvätten invände jag. Varpå hustrun pekade på en fläck på axeln och menade att jag haft samma fläck för en vecka sen.


Och där var det en fläck!. Jag skrapade lite på fläcken och luktade försiktigt. Det var en härlig doft av kåda! Den kändes märkligt fräsch! På något sätt måste tröjan ha undkommit ruljansen ända från i somras och plötsligt kommit i roteringen två gånger på samma vecka. Det är inte lätt att skilja den ena från den andra om man har femton svarta undertröjor. Jag hade fortfarande inte röjt fläckens ursprung för hustrun så jag sade åt henne att sniffa på den fläcken. Hon snustrade lite misstänksamt men klarnade upp och utbrast: "Oooh! Det är nästan lite manligt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar