fredag 23 oktober 2009

Gör som Kalle Anka

Vi diskuterade hästtecknerskan Lena Furberg på Seriefrämjandets forum och jag nämnde att jag kände en brist när det gällde min kunskap när det gäller att teckna hästar men kände mej obekväm då det antagligen bara skulle vara 11-åriga flickor som åhörde en sådan kurs. Om goda råd är dyra så är dåliga råd ofta gratis ty någon föreslog "Du får göra som i Kalle Anka och klä ut dig till en 14-årig hästtjej... =S".


Den fråga jag ställer mej är: brukar det gå bra för Kalle Anka? Nänämensan. Därför ska man ALDRIG ha honom som rättesnöre.

Dessutom så kommer min dotter ihåg att jag målat ett sto så jag kan nog fortsätta att fuska mej fram.

5 kommentarer:

  1. Haha, åh fy f-n, blev jag inte blind förra helgen så blev jag det nu! ;-)

    SvaraRadera
  2. Pjattla! Nog har du sett värre. Har du problem med synen kanske du ska undvika sådana där bag-in-box-vodka från öststaterna.

    SvaraRadera
  3. Upp till bevis! Vi vill se hästbilden!

    SvaraRadera
  4. Håkan / Wakuran5 juli 2010 kl. 16:39

    Haha! Jag såg inte förrän nu att du ritat en bild på min fåniga kommentar.

    Det var något sånt jag tänkte mig när jag skrev den, iofs...

    SvaraRadera