lördag 10 mars 2012

Ny sängkamrat

När jag vaknade upp i morse så saknade jag den obligatoriska pudeltungkyssen. Istället var det en grävling nödtorftigt maskerad till cairneterrier som entusiastiskt mötte min blick.




 Jag är hundvakt och har inte sett mycket av djuret hitills för hon har vårdat en fiktiv valp i en bur än så länge. Dennis har på sedvanligt pudelhannemanér gått och muckat varhelst hon gått. Men nu lyste pudeln med sin frånvaro. Jag gick runt och ropade på honom men han fanns ingenstans. Jag sökte runt huset och fann honom till sist i sonens övergivna säng.


Han ville inte prata med mej. Jag har ingen aning om vad som hänt under natten men mer stukad manlighet har jag nog aldrig sett.

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att Tuva börjar vakna till liv ;)

    SvaraRadera
  2. Som ägare till en Cairne terrier vet jag antagligen vad som hänt

    SvaraRadera