måndag 6 september 2010

Vart är världen på väg?


Av olika anledningar orkar jag inte riktigt med världen just nu och det verkar inte riktigt som om världen orkar med mej. Men man måste väl följa med ... sist jag var medveten om omvärlden så meddelade Thomas Bodström att han skulle sköta valrörelsen via facebook. Tja ... det är väl många som sköter sitt jobb via facebook nuförtiden.


Kommuntjänsteman sägs upp efter mord på kvinna. "Det var det värsta missgreppet i mitt liv" säger mannen. Jag kan inte låta bli att fundera över hur det näst största missgreppet såg ut.

En nyhet som jag inte sett i Sverige är att Europarådet vill städa bort sexistiska ord från de europeiska språken , som "mamma" och "pappa". Man undrar vilket som blir barnens första ord i fortsättningen? "Förälder"?

"Sveriges bästa skola ska finnas i Danderyd" ropar moderaterna triumferande. Kul med lite ärlig information före valet. Skulle varit klädsamt om de varit lika ärliga förra valet. "Kraftigt sänkt fastighetsskatt" skulle väl ha varit "Kraftigt sänkt fastighetsskatt om du bor i Danderyd, Täby eller Lidingö, resten av er idioter får samma skatt som vanligt".

Rockstjärna dödas av höstack. Att utöva rockmusik kan ofta vara en riskabel sysselsättning men detta måste väl vara första gången som detta händer? Notera att det publiceras under "Nöje".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar