måndag 8 mars 2010

Vad är det som hundar ser?

De säger att hundar saknar färgseende. Man undrar hur de vet det? I förrgår lade jag märke till en egendomlighet. Dennis har ibland hoppat till och blivit väldigt ivrig. Eftersom jag har haft hund i många år brukar jag ignorera sånt. Det brukar bara betyda att nånting ligger och ruttnar någonstans och att som hund är det ens plikt att rulla sej i sånt. Men Dennis är ju inte sån förstås.

Plötsligt så inser jag vad det är. Det finns några andra på området som också har en grå Peugeout 307 SW. Det finns 307:or i andra färger och icke-kombisar men de reagerar han inte på utan det är just den som är av samma sort som våran som han reagerar på.


Hur är det möjligt? Det går ju inte att skilja åt dagens bilar. Allihop ser ju likadana ut.

1 kommentar:

  1. Dennis blev en gång alldeles vild på Centralen i Stockholm. Han drog och drog i kopplet och när jag väl fattat vad han ville så förstod jag. Dennis hade sett en kille med en jacka som var väldigt lik Mickes (både i färg och form) och trodde helt enkelt att det var Micke som kom gående emot oss. Killen i jackan märkte att Dennis var intresserad av just honom så han kom fram och frågade varför hunden var så intresserad av honom. Lite fåning kände jag mig när jag berättade att hunden trodde att det var hans husse.

    Det finns ingen hund som Dennis! Han är väldigt, väldigt speciell och det är så roligt att läsa om hans hyss!

    SvaraRadera