tisdag 23 mars 2010

Hollywoodfruar

Jag satt och såg Hollywoodfruar igår. Det var ungefär så förfärligt som man kan föreställa sej. Jag satt och såg den av sociala skäl. Hur social man nu är med en kudde framför ansiktet ...


Tydligen är det Maria Montezani som ska ta över Anna Ankas fallna mantel som paradpucko. Hon fick en filt i julklapp som förmodligen kostar min årslön. Hon slängde den mot en soffa där den hamnade i en mindre klädsam hög. Ni som har försökt få valpar rumsrena känner igen hur det ser ut när man plockar upp en valpkorv i ett papper. Som det papperet draperade sej filten. Hon beskriver sen med sin karakteristiska släpande röst: "Jag bara slängde iväg den ... och den draperade sej HELT perfekt!"

2 kommentarer:

  1. Hm... Hade det varit jag vete sjutton om jag inte valt att pressa den där kudden hårt mot mitt eget ansikte hellre än att genomlida hela programmet.

    SvaraRadera
  2. Maria Montezanis röst är hypnotisk. Det går inte att sluta lyssna och man måste se om än med bara ett öga.

    SvaraRadera