måndag 15 mars 2010

Hunduppfostran

Som ett sedvanligt pucko hamnade jag framför TV:n. Det var lite lyxfällor och Hollywoodfruar och jag vet inte vad. Men plötsligt blev det intressant för det var en familj som hade en bortskämd Grand Danois och någon sådan där hundpsykolog eller vad det var skulle dit och styra upp. Dennis är ju inte någon Grand Danois precis men han har fått något slags pudel-bjäbbighet som är mindre sympatisk. Det var visst viktigt att ge ett tydligt kommando gärna åtföljt med lättläst kroppsspråk. Jag satt där framför TV:n och övade ...

Så nästa tillfälle som Dennis bjäbbade på det där irriterande sättet så var jag beredd. Kommando "NEJ" samtidigt som jag håller upp handen som en polis stopptecken.



Men då är det ju förstås någon annan i familjen som tycker att det är kul med en lättlärd pudel och har lärt honom High Five!


Där försvann det projektet ...

3 kommentarer:

  1. Är du säker på att det var High Five han gjorde?

    http://forsmark-stralandetider.blogspot.com/2009/03/nazipudeln.html

    SvaraRadera
  2. Där har du Viktor att tacka.
    Haha

    SvaraRadera
  3. Så går det när man lyssnar för mycket på tv-hund-profiler!

    SvaraRadera