lördag 13 mars 2010

Fyllmessa

Jag brukar anse mej själv som uppdaterad. Jag har ganska goda insikter i politik, musik och tekniska landvinningar. Något år jobbade jag som programmerare och jag har en halv högskoleutbildning i datavetenskap så jag har ganska bra koll på det mesta. Men jag har en blind fläck. Jag har noll koll på mobiltelefoner. Jag pratar just aldrig i telefon och jag skriver kanske 5 SMS på en månad. Så jag blir alltid förvånad när mina jämnåriga gubbar har så fruktansvärt intensivt mobiltelefonliv. Och nu hör jag från flera håll ett begrepp som är nytt för mej men tydligen väl känt för resten av mänskligheten: Fyllmessa. Man är lagomt på lyran och så skriver man korkade SMS till folk.


Detta är tydligen en ny folksport för folk i min ålder. Man lär så länge man lever.

2 kommentarer:

  1. Fyllemessandet tenderar att vara roligare dag 1 än dag 2 och sedan kanske du liksom jag lider av FFT (=För Feta Tummar)!

    SvaraRadera
  2. Eh ... jag använder ena pekfingret.

    SvaraRadera