fredag 26 mars 2010

Nudlar

Det är lite svårt att veta vad man ska äta när man jobbar natt. Dels är ju hela systemet rubbat och så är drivs man av märkliga matbegär som man annars bara ser hos gravida kvinnor. Det jag helst av allt vill äta är Snickers. Jag skulle lätt knäcka ett sånt där 10-pack som dom säljer på Rusta. Och efter mycket experimenterande har jag kommit fram till att nudlar är bäst. Man står sej bäst över natten då ...


Men det är en djungel. De godaste nudlarna får man i en sorts mugg med en hoppfällbar gaffel i, så det är bara att öppna den lilla kryddpåsen och hälla på vatten så har man en färdig rätt i en mugg. Men den är mer än dubbelt så dyr som andra nudelpaket. Så jag har testat runt. Ett märke hade radikalt dragit ner varianterna till två: Grönsakssmak och Köttsmak. Visserligen lär aldrig de "köttsmakämnen" som ingår ha varit i närheten av något djur men det vilar något osensuellt över ordet "köttsmak". Nu sist provade jag någon sorts thai-nudlar som kom i två varianter: Anksmak och Kinchi. Vad "Kinchi kan var är inte gott att veta. Texten på paketet ger ingen ledning men det smakar tydligen rätt likt anka, och anka smakar som något sorts billig buljongtärning av mystiskt märke. Men värst är ändå Eldorados nudlar. Det vänligaste man kan säga om dem är att de är oätliga.

2 kommentarer:

  1. Haha, jag känner igen både snickersbegäret och nudlarna :). Personligen föredrar jag faktiskt Demae Ramen's biffnudlar (à la 8,50:- på Statoil) när jag inte äter fiberberikad havregrynsgröt på nätterna :).

    SvaraRadera
  2. Demae Ramen har jag för mej är rätt okej men de finns inte på Willys, där jag oftast handlar.

    SvaraRadera