tisdag 17 november 2009

Vi män bör akta oss för dammsugaren

Ny intressant forskning visar att män bör undvika dammsugaren så långt det är möjligt. Det visar sej att elektriska fält skadar spermieproduktionen. Lite synd för jag är ju en entusistisk dammsugare.


Men det finns ju så mycket annat att syssla med. Man kan ju göra grejor. Det är kul om man har bra grejor. Som den här bäbisen med trefasmatning. Tuggar sej genom armerad betong som om det var varmt smör! Den har en djävulskt stark elmotor. Fina grejor.

....eller så kan man jobba vid datorn. Jag har stoppat i en 3000 watts nätdel. Med parallelkopplade grafikkort så är det som att sitta med en kupévärmare under bordet. Man måste stoppa in massor av fläktar i chassit.

Men kom som sagt var ihåg att akta er för dammsugare!

3 kommentarer:

  1. 3000 watts nätdel? Låter ju helt sinnessjukt. Finns det ens?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om det finns men mitt aggregat är i verkligheten bara på 600 watt vilket är groteskt nog och inte heller har jag en trefas borrmaskin. Jag har en rätt elak Hitachi som kan slå underarmen av en om man är oförsiktig men den är enkelfas. Det hela handlar alltså om att med avsiktliga överdrifter uppnå en poäng. I detta fallet är förstås poängen att jag tror att exponeringen av olika former av elektriska fält iofs är för hög men att det väldigt sällan är just dammsugaren som vi män överkonsumerar. Det var en väldigt lustig vinkel på den artikeln.

    SvaraRadera
  3. På tal om mycket att köra med:
    http://www.youtube.com/watch?v=lXdFsU4Gcfk

    SvaraRadera