tisdag 3 november 2009

Fish n´ Chips

Hustrun och jag skulle vara kulturella. Serietecknaren Oskar Forsgren skulle hålla ett föredrag i ljusgården på stadsbiblioteket. Bland annat om sitt nya projekt "handikappad".

Då hustrun skulle komma direkt från jobbet med trångt om tid hade vi bestämt oss för att äta på stan. Valet föll på Bishop Arms. Hustrun bestämde sej märkligt nog för en hamburgare och jag tog Fish and Chips.


När hon skulle servera så envisades servitrisen med att försöka truga hamburgaren på mej! Jag ser väl kanske ut som hamburgertypen. Jag har inte riktigt hundra koll på Fish and Chips, jag har ett ytterst suddigt minne av en väldigt flottig tidning. Men jag minns inte hur de engelska chipsen var beskaffade.

Detta var hursomhelst en panerad fisk, någon remouladsås, Färska pommes frites och en hygglig sallad. Gott men lite fett. Min läkare skulle förmodligen inte tillåta mej att befinna mej i samma rum som den tallriken. Hustruns hamburgare var väl okej. Men hamburgare är ju liksom bara hamburgare.

Jag beskrev maten på Bishops för en kollega och han sa "Raggmunkar" och så var han okontaktbar i en minut. Det ska jag ta nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar