fredag 6 november 2009

Kändisskapet

Jo, så kom den där artikeln. Jag verkar inte har varit så debilt lallande som jag kände mej. Man vill väl gärna spjärna mot tanken att man sorteras till PRO direkt man passerat femtio men sådan är tydligen den nya ordningen.

Jag tror det var Andy Warhol som hade något slags teori om att alla människor var kända en kvart av sitt liv. Den där artikeln i VK torde väl ha förbrukat åtminstone 10 sekunder av den kvarten kan jag tänka. Besökarna har förstås rasat in. Säkert tio läsare mer än vanligt. Det blir till att ta limmon till jobbet ...

6 kommentarer:

  1. Inte vad jag kunnat se. Jag tror att VK brukar låta det gå någon dag innan man lägger ut sådant här icke nyhetsmaterial.

    SvaraRadera
  2. Oj, va gammal jag känner mig helt plötsligt. En av mina badmintonvänner blev panschis i sommar, iofs förtid men ändå, och så kommer nästa slag att en annan vän är PRO-bloggare! Antingen börjar jag bli gammal eller så stämmer min och sambons teori att våra vänner vill ha några ungdomar i bekantskapskretsen så att dom kan få hjälp med snöskottning och bli skjutsade på vårdcentralen!
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle vilja se "intervjun med forsmark - uncut". Håller med om att PRO-grejjen kändes väldigt långsökt :)

    SvaraRadera
  4. Angående Warhols berömda citat så finns det tydligen inget riktigt belägg för att han sagt det, utan när det skulle bli en utställning i Sverige så hade en av de som anordnade det hela för sig att han hört det någonstans och så tryckte de upp stora bandarollen med citatet och det blev ett av hans mest kända "citat".

    SvaraRadera
  5. Nu har jag diskuterat med så många foliehattar på olika kanter så jag säger bara "finns det något bevis på att han INTE sagt det?".

    Annars tackar jag för den utmärkta lektionen i trivial kunskap.

    SvaraRadera