måndag 2 november 2009

Bloggtopparna

Man blir konstant förbryllad när man ser vad det är som folk läser på bloggarna. Innehållet är tunnare än luften på Mount Everest på de flesta av toppbloggarna. Dessutom är det en märkligt kvinnodominerad värld. Den manliga blogg som ligger högst på bloggtoppen är "Gaybloggen". De följande manliga bloggarna anger "herrmode" som sitt intresse men kläderna man ser där är det troligare att man finner på en vuxen kvinna än på en vuxen man. Utan att ha gjort någon vetenskaplig undersökning så vågar jag ändå hävda att bloggtopparna avviker från genomsnittsbefolkningen.

Om man då tittar på de allra populäraste bloggarna så skrivs de av flickor i närheten av folkölsåldern. Av bilderna att döma så ligger champagneåldern några år lägre än folkölsåldern. De kommer alla i samma form. De är aggressivt blonda, har en topp i sån där rosa färg som annars bara bärs av inredningsarkitekter och urinvägsinfektionskorta kjolar.


För några dagar sedan så var några av toppbloggarna gäster hos Aschberg. Det såg lite roligt ut för de såg ut som trillingar. Dock blev jag imponerad av självaste högst-på-bloggtoppen Kissie som utan att tveka gnaskade i sej ett par stekta fårtestiklar som någon bisarr gök bjöd på. Hon kommenterade detta på sin blogg med: "Jag käkade testiklar i direktsent TV" hon klagade på att de andra blondinerna inte öppnade "käfftarna", på något sätt har hon misskött sej på blogg.se så hon ska bli "avstäng". Här börjar jag ana något av gåtans lösning!

Som jag tidigare nämnt så är jag statistikmissbrukare. För ett halvår sedan så skrev jag ett inlägg med den avsiktligt felstavade rubriken "Statestik". Till min alltmer stigande förvåning så ser jag att det är ett av de vanligaste sökorden som dirigerar folk hit från Google. Är förklaringen så enkel att folk i gemen idag stavar så otroligt illa så att när de söker via Google så skickas de till de lika illa stavade blondinbloggarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar