söndag 8 november 2009

Varför bryr sej ingen om Togo?

Nu när jag satte in mina fina frimärken från Burundi i mitt frimärksalbum bäddrade jag runt lite grann. Det är lustigt hur många afrikanska länder som gett ut frimärken från vinter-OS. De verkar inte heller ha riktigt full koll på ämnet heller. Titta på det här märket från Togo:


Han har ju Hockey-klubba men det finns ingen sarg så det ser ut som bandy. Figuren ser allmänt konstig ut också.

Men då kommer jag in på nästa fundering. Har ni någonsin hört ett nyhetsinslag från Togo? Jag tror mej ha hört nyhetinslag från världens alla länder men aldrig något från Togo. Häromsistens så hörde jag ett inslag om den bekymmersamma aids-situationen i grannlandet Benin men vad jag har kunna utröna så är det minst lika illa i Togo. De andra grannländerna Ghana och Burkina Faso hör man om titt som tätt. Men just Togo verkar ligga i nyhetsbyråernas skugga.

2 kommentarer:

  1. De fick ju lite publicitet i o m sin medverkan i senaste Fotbolls-VM. Jag tror att just fotboll, och fotboll only, är sporten som gäller där.

    SvaraRadera