måndag 16 november 2009

Hur att knyta fast en hund

Jag var på Coop Forum i lördags (såg ni att jag inte skrev Obs? Jag lär mej även om det går långsamt) Först gick jag på apoteket och passerade en kille med tre hundar. Inget speciellt med det. När jag gjort mitt ärende på apoteket så gick jag till minuten-automaten. Där stod samma kille med de tre hundarna och talade med en kvinna. Han stod ungefär 4 meter från automaten men med tre hundar som hade 2,5 - 3 meters koppel så är man ganska svår att komma runt. Lite irriterande men man ska inte döma en man innan man gått en mil i hans skor eller vad det heter.

När jag så handlat färdigt skulle jag gå ut genom stora utgången. Tror ni inte att karln hade knytit fast den största hunden precis vid dörren så att han mer eller mindra spärrade utgången för alla.


Jag är själv inte hundrädd. Snarare är jag kanske lite mindre hundrädd än vad som egentligen är nyttigt. Så jag klev bara förbi. Men jag funderade efteråt. Hur kan man binda fast en hund på det stället. NU kan jag döma honom: vilket nöt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar