lördag 20 februari 2010

Hundbajsbingo

Denna morgonen såg man ut på en underbar vinterdag. Strålande sol och ett gnistrande snötäcke. För dagen är hundsättningen förstärkt med två cairneterrier. Visserligen har min ekonomi förbättrats ordentligt sedan jag beslutade mej för att ha tecknandet som en hobby enbart istället för något slags yrkesmässig inställning (Ni era snåla jävlar som är beredda för att betala för apparater och utrustning men inte för de filmer, bilder och musik som gör alltihop meningsfullt) men jag erfar fortfarande en oerhörd lycka när jag lyckas plocka tre hundars bajs i en och samma påse! Där sparade jag 70 öre!

6 kommentarer:

  1. Hittade just den här bloggen, älskar den redan!

    SvaraRadera
  2. Behöver du förbättra läsarsiffrorna Åke?
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Jo, jag har nånstans mellan 50-100 läsare per dag och det skulle ungefär behöva hundrafaldigas för att det ska vara lönt att lägga in annonser på sidan.

    SvaraRadera
  4. Haha!
    Gillade detta inlägg.
    Påminner om Emil i Lönnebergas pappa, när Emil hade fastnat i soppskålen (apropå att spara pengar).
    Vi är GAMLA bekanta. Om jag säger att vi rökte cigarr ihop efter en partykväll hos vår gemensamme vän _-____, vet du vem jag är då?
    Synd att du inte kan leva på dina serier, har du verkligen jobbat tillräckligt hårt på det?

    SvaraRadera
  5. Jag kan inte minnas något sådant tillfälle. Jag har något vagt minne av att jag hade en cigarrperiod när jag bodde i Piteå så det borde väl varit där. Men jag kan inte riktigt ta igen någon vän _-____ . (en bokstav bindestreck fyra bokstäver?)

    Frågan om att leva på att teckna serier är komplicerad. Dels har vi en allmänt minskad sektor för tecknade serier. Striputrymmet i dagstidningarna krymper, upplagorna krymper antalet titlar minskar. Det är också en inverkan av fildelningen som också minskar utrymmet.

    Sen hamnar jag personligen lite mellan stolarna. Jag är för mainstream för de alternativa och för alterniv för mainstreamserierna.

    SvaraRadera