onsdag 10 februari 2010

Fallet Kapten klänning bevisar vad jag sagt hela tiden

Debatten kring Polischefen Göran Lindberg a.k.a. Kapten Klänning har ju pågått ett tag nu. Jag har följt den sådär. Men vad som slagit mej är att många proffstyckare lyckas dra slutsatsen att fallet bevisar vad de alltid har sagt oavsett vad det nu är som de sagt.

Ta antifeministen Per Ström som i ett inlägg på newsmill nånstans drar slutsatsen att fallet Kapten Klänning bevisar vad han alltid har sagt. Man kan inte lite på män som kallar sej för feminister.

Genusprofessorn Eva Lundgren inlägger också på newsmill och kommer fram till att fallet Kapten Klänning bevisar det hon alltid har sagt. Man kan inte inte lita på män.

För er som hade oturen att råka ut för "Hej Matematik!" i skolan är det uppenbart att Ströms utsaga är en delmängd av Lundgrens utsaga. Lite lustigt är att dessa två personer med gedigen högskolebakgrund, Ström är civilingenjör och Lundgren är som sagt var professor, utan att tveka använder ett enskilt fall som bevis för en allmängiltig tes. Man får inte ett simpelt hemarbete på A-nivå godkänt om man skulle bära sej åt så som student.

Själv skulle jag bara vilja säga att fallet Kapten Klänning bevisar att man inte ska tro på folk som verkar vara perfekta. Det har jag alltid sagt.

1 kommentar:

  1. Man ska inte tro på folk som skapar/läser tecknade serier. Det har jag alltid sagt.

    SvaraRadera