onsdag 24 oktober 2012

Hotet

Ibland tittar man genom lite gammalt mög. Det mesta jag har hållit på med har liksom inte blivit nånting. Den här saken verkar inte finnas några skisser av hur det var tänkt att bli och jag minns inte hur jag tänkte.


Däremot minns jag lite vagt själva händelsen. Det var åtminstone två av de stora seriesamlarna som plötsligt blev religiösa och sålde sina samlingar. En av dem hörde jag senare läste bara en enda serie - Katten Gustav. Just detta gjorde mig liksom kränkt. Jag förstår de här Jehovas vittnen hur de känner sig när någon hoppar av. Dels att avhopparen har svikit men samtidigt en oro över vad sankte Per ska säga vederbörande vid Pärleporten.

Så ämnet verkar ha varit viktigt för mig. Det var synd att den serien aldrig gjordes färdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar