onsdag 30 december 2009

Hundbajsetikett

Jag undrar om jag inte begått någon form av etikettsbrott. Saken är den att jag är ute och går med pudeln Dennis. Även om mitt område är ett av stadens lugnaste så bor vi kant i kant med den fruktade Björnvägen där vare sej bilist, cyklist eller fotgängare är säker. Så bilister som kommer upp för Vargvägen har fortfarande storstadens puls när de väller fram. Dessutom har gatukontoret av någon märklig anledning gjort trottoarer som förleder fotgängare på väg mot Björnvägens affärsområde att gå efter Vargvägen där trottoarerna upplöses i tomma intet där fotgängarna får försöka ta sej över en gata med lynniga bilister utan att ha något övergångsställe att förlita sej till.

Genom stor skicklighet och sådan där streetsmartness lyckas jag än en gång ta mej helskinnad över gatan mot infarten till våran parkering. Just i detta ögonblick så möter jag en bilburen granne som bor ungefär 50 meter från mitt hus. Vi brukar vara mycket måna om att hälsa på varandra och kanske till och med säga något trevligt om vädret. Men nu är det möjligen så att jag kan ha missat att hälsa på honom nån gång på grund av den där jädrans MP3-spelaren. Ibland blir jag liksom fångad av vissa musikstycken. Jimi Hendrix "Voodo Chile - Slight return" kan få mej att vakna upp i ett annat bostadsområde utan att veta hur jag hamnat där. Så därför är det väldigt viktigt för mej att hälsa på honom trots den stressiga situation jag befann mej i. Så med Dennis i vänster hand slänger jag upp högern i en överdriven rörelse.


I just detta ögonblick inser jag att jag i högerhanden har en ilsket blå hundbajspåse i handen. Är det verkligen god etikett att vifta med en hundbajspåse åt folk?

1 kommentar: