torsdag 10 december 2009

Den nya Lisbet Salander

Den här nya bilden på Lisbet Salander. Den har gått och malt i bakhuvudet på mej ett tag. Det ser så bekant ut men jag kan inte sätta fingret på det ... Men så inser jag: det är ju jag som har designat Lisbet Salander!


Det var så för många år sedan att man var orolig för hur ungdomarna skulle hänfalla till våld av alla hemska videofilmer. För att stävja detta så hämtade man vanartiga ungdomar från storstädernas förorter runt till gymnasierna runt om i landet för att lära välartade ungdomar som aldrig någonsin skulle använda våld att inte använda våld av ungdomar som just använde våld. Själv hade jag lite svårt att förstå resonemanget och vi gjorde ett avsnitt av Gösta Grävling där man skulle ha ett sådant framträdande men i brist på våldsverkande ungdomar fick man klä ut Gösta Grävling till en våldsverkande punkare.

Det är ju klockrent Lisbet Salanders kostymering! Kan jag få nån sort royalty?

2 kommentarer:

  1. Det är ju helt fantastiskt! Du kan nog förvänta dig åtminstone ett par procent på intäkterna ;)

    SvaraRadera
  2. hahaha åke. du är kul
    allt cred till dig

    SvaraRadera