måndag 1 juni 2009

Brännbollen är över

Den årliga brännbollsturneringen är över. Det är alltid med viss bävan man går genom denna helg med 15.000 berusade studenter beväpnade med brännbollsträ. Själva brännbollsspelandet brukar vara en folkfest utan motstycke där lag med bisarra namn och ännu mer bisarra kläder spelar. Men kringverket brukar förskräcka. Men i år verkar ingen ha blivit riktigt illa misshandlad. Det som återstår är det rituella sönderslagandet av glasflaskor på cyklebanor. Eftersom jag i år inte orkat rusta upp någon cykel till cyklebart skick så är jag i år fullständigt lugn. Ingen sur gubbe alls.

Jag satt framför TV:n i min lilla kokong och skissade på måfå. Så småningom utkristalliserade sej en trollkvinna av mindre anskrämligt slag. Eftersom det kändes som om hon borde få något i händerna så satte jag ett brännbollsträ med boll i hennes händer. Så blir man undermedvetet styrd av händelser omkring en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar