lördag 25 april 2009

Jag blev lurad

Jag skjutsade ner hustrun på stan igår. Sedan gick jag och shoppade. Kjell%Co och Clas Ohlson. När jag körde hem tänkte jag att jag skulle vara rationell och äta lite snabbmat. Magen hade gärna sett lite Thai-mat men sist fick jag stå en halvtimme i kö. Så jag körde in på Frasses. Det var ganska lång kö och en lång drive-in-kö. Ibland är doften på sådana ställen inte helt inspirerande så jag gick på ett Lax-mål. Man är väl vuxen.

Så då får jag min lapp. Där står jag tillsammans med ett antal andra gubbar som inte heller borde stå där. Egentligen borde vi väl gå på någon vederstygglig diet. En av gubbarna log så lyckligt så han gick nog redan på en.



Men jag fick stå där i 25 minuter och vänta. Faller detta verkligen under definitionen för snabbmat? Jag hade blivit lurad. Jag hade ju hunnit göra riktig mat på den tiden. Infallet med Laxburgaren kom av nåt jag hörde om nyttigt fett. Så jag tänkte på Ying och Yang och tänkte att jag måste balansera det goda fettet. Man behöver den fina balansen i tillvaron. Så småningom fick jag min lilla kasse och kunde åka hem. Laxburgaren var god. Riktigt god. Men jag misstänker att Ying och Yang uppnåddes redan i paneringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar