tisdag 14 april 2009

Gudrun Schyman - den ospolbara

Jag var inne på politiker som var ospolbara. Gudrun Schyman är nog den ospolbaraste av alla. Man tror att man har lyckats men när man kommer dit nästa gång så har hon på något sätt lyckats dyka upp igen.


Härom sistens var hon med i TV-fiaskot "Grillad". De inbjudna komikerna skulle skända henne efter bästa förmåga. Men det blev en märkligt fadd tillställning. Jag menar - en partiledare som varit så drängfull att hon kissat inne på en biograf - hur svårt kan det vara att sätta poänger? Men komikerna nöjde sej bara med att gång på gång påpeka att hon gjort just detta. Men det visste vi redan.

Det var egentligen bara en enda poäng under hela programmet och det var då Gudrun visade varför hon är ospolbar. "Jag hade försepeglats att jag skulle grillas av sveriges bästa komiker. Jag säger som Wanja Lundby-Wedin: 'Jag har blivit lurad'". Så enkelt och elegant sätter man en poäng.

1 kommentar:

  1. Alltså, Gudrun är ju en naturbegåvning i TV. Jag såg henne för två år sedan i "Tack gode gud", där man ska spela improvisationsteater i en helt okänd situation, och hon smiskade verkligen de etablerade skådespelarna då hon agerade slipad mäklare med extremt välsmort munläder.

    SvaraRadera