torsdag 30 april 2009

Dagens outfit

Det var en märklig dag igår. När jag var ute med pudeln var det snålblåst och knappt plusgrader. När jag ska gå till Willys så är det outhärdligt varmt. Rena högsommarvärmen. Men kallt om huvudet. Jag knallar in på Jula för att handla några småsaker och hittar en svart keps som det står "Jula 30 år" på. Snygg. Ett klädesplagg ska ju vara ett lite statement över vem man är. Därför brukar jag byta mellan "Clas Ohlson","Jula" och "Byggmax".


Så där går jag stolt med min fina keps. När jag kommer hem och ska ta av mej kepsen så är det ett klickande ljud i skärmen. Dom nötterna har satt in en lampa i kepsen! Det blir ju ett sorts pucko-statement av det (Javisstja. Jag skulle ju skriva efter en Pucko-keps.) Det är praktiskt i stugan att alltid ha ljus med sej. Men i stan ser det bara sanslöst ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar