måndag 29 november 2010

Folk är glada och trevliga

Jag var och handlade med hustrun.Som vanligt var det väldigt bråttom när vi passerade mina intresseområden, teknikjunk och rödlappade DVD-filmer. När vi handlat färdigt och passerat kassan så kom hustrun på att hon hade glömt att köpa något och återvänder in i affären. Jag går på det där varje gång. Så jag fick stå där och vänta medans hon gjorde sina ärenden.

Den riktiga julstressen hade ännu inte hunnit infinna sej, ja sanningen var den att folk mötte mej med breda leenden. Jag blev riktigt varm inombords när jag upplevde hur glada och trevliga människor kan vara. Efter en halvtimme hade hustrun gjort vad det nu var hon skulle göra. Men när jag skulle gå så insåg jag vilken skylt jag stått under.


Jag tycker ofta att man är lyckligare ju mindre man begriper.

2 kommentarer:

  1. Man blir lite lyckligare när man går in på din blogg oxå, Åke.

    SvaraRadera