måndag 1 november 2010

Feministisk måttstock och statestik

Jag det blev ju en ganska omfattande cineastisk utvikning här. Precis när man funderar varför man ser en film så råkar man via en FB-vän på följande klipp:



Vilket ju är tankeväckande. Men man funderar litegrann på vilka filmer det är man skulle vilja se som passerar testet. Då tänker jag osökt på de där filmerna som gick på natten på Canal +. Titlarna har förlorats för mitt minne men varför skulle inte en sådan film kunna heta "Lesbian lumberjackers"?

Nu kopplar mina associationsbanor lite på frihand här men så sitter jag och tittar på besöksstatistiken. Först vilka inlägg som toppar senaste månaden:


Folk läser alltså inte mina nya inlägg i första hand utan mina gamla. Och notera femteplatsen där "Lesbiska skogshuggare" ligger, ett år efter publiceringen. Men om man då tittar på vilka som läser på bloggen så ser man ett förbluffande förhållande.

På något märkligt sätt har Ryssland seglat upp som tvåa i besöksstatistiken. Vad är det nu som pågår? Man anar ett samband mellan intresset för lesbiska skogshuggare och ryska besökare eller är det bara mina fördomar?

1 kommentar: