tisdag 5 oktober 2010

Tvättstugementorn

Jag har ägnat en del tid åt tvättstugan på sistone. Sist var det nån Lisbet Salander med huva som tvättade före mej. Vår tvättstuga är exemplariskt skött så jag blev lite förvånad när tvättmaskinerna var täckta av drivor med tvättmedel och pappersrester från påsöppnandet, torktumlarens luddfilter såg ut som en vadmalsfäll och golvet var täckt av sand. Det gjorde inte mej så mycket eftersom jag skulle ju ändå städa själv. Men det stackars flickebarnet kommer antagligen att möta någon av tvättstugedrakarna nästa gång ...

Men jag känner att jag nog skulle kunna vara tvättstugementor för sådana här unga människor som inte har den blekaste aning om vilket minfält de beträder. Jag har liksom hur mycket tvättstugekunskaper som helst.

Exempelvis det här med MP3-spelare. Man kan stoppa in den under tröjan så slipper man den spontan-ECT som man annars råkar ut för när man tar ut statiskt laddade plagg ur torktumlaren. Sen kan man tänka på låtlistan. "Ung och kåt" är ett dåligt låtval, exempelvis.


Bra saker kan vara sådant som Four Tops, Dr Feelgood eller Marvin Gaye.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar