måndag 14 september 2009

Polis,polis potatisgris

Det var något slags streetrace i helgen. Man spärrade av E4:an för att leka livsfarliga lekar. Men så kom polisen och försökte avstyra det hela och deltagarna är kränkta över polisens tilltag. "Vill vi spärra av E4:an och köra i 250 knyck på allmän väg så är väl det våran ensak..."

Sedan har vi de här bränderna i förorterna i Malmö, Göteborg och Uppsala. Man eldar upp bilar och både de eldande och diverse proffstyckare anser att det hela är polisens fel.

Jag måtte ha blivit gammal för jag är numer tämligen nöjd med att polisen finns och att de ingriper.

Om ni kommer ihåg den där relationsvåldsincidenten för någon dag sedan som jag skrev om så insåg jag just hur det nog har gått till :


4 kommentarer:

  1. Hmm. Det känns lite småkymigt att skämta om sånt där för det är ju naturligtvis en tragedi för de inblandade. Men någonstans stör det mej att folk verkar mest bekymrade över sköldpaddan. "Dödar man ett djur är det en varningssignal" eller vad det var som någon sa.

    SvaraRadera
  2. Den där bilden får mig att minnas när jag och några andra glada gamänger satt och formligen ritualslaktade våra barndomshjältar i serieform. Ordet "plocka svamp" fick bland annat en helt ny innebörd.

    Det var glada tider...

    SvaraRadera
  3. Ritualslakta Bamse gör jag så vanemässigt så den där bilden är tecknad rakt upp och ner utan minsta snegling på en Bamsebild.

    SvaraRadera
  4. Av dårar och Flashback får man höra sanningen. Så här säger en djuping om Polisen: "Jag vet att de bara är deras jobb, men de kan väl göra som alla andra, skita i de flesta arbetsuppgifterna"

    SvaraRadera