söndag 30 maj 2010

Rätt låt vann

Det påstås att Super Bowl ska vara årets TV-händelse, men tydligen så har Melodifestivalen fler tittare. Halva världen bänkar sej för att se mediokra artister från Uzbekistan. Själv är jag entusiastisk följare. Hur kunnig jag egentligen är hade jag ingen aning om. Förrän igår.


Saken är den att vårat travgängs respektive har en egen spelklubb. Min hustru deltar på något sätt men saknar varje form av spelintresse. En gång så passerade vi en kiosk och jag köpte en trisslott. Hustrun hade ingen aning om vad detta var för något. Jag skrapade en lott, vann två nya, skrapade dem, vann en ny, skrapade den, vann fyra nya, skrapade den osv. Till slut hade jag skrapat mej genom ett stort antal lotter men var som vanligt 25 kronor fattigare. "Vad var det för poäng med det där?, frågade hustrun. "Jag har skrapat för åtskilliga hundra kronor men betalade bara 25", svarade jag. Med hennes uttrycksfulla blick idiotförklarade hon mej utan att säga ett ord.

Nu skulle hustrun spela för sin spelklubb. När vi i en konversation kom fram till att man kunde spela på Melodifestivalen så tyckte min hustru det var en briljant idé. "Spela på Tyskland och något annat", sade hustrun. I vild tidsnöd så lyckades jag lägga en femtilapp på Tyskland och skulle spela ett snabb antal spel på tian vardera. "Danmark bland de tio bästa", "Turkiet bland de fyra bästa", "Turkiet som bästa Balkland", "Turkiet kommer före Grekland" och "Danmark som bästa nordiska land". Alla spel gick in och 270 spännulier till klubbkassan. Man är ett schlagergeni!

Expressen, Aftonbladet

1 kommentar:

  1. Jag är grymt stolt över att jag kammade hem lite pengar jag med. Men samtidigt sur för att hustrun din hindrade mig att satsa mer... Nåja, nästa gång är tävlingen i mitt land å då får vi dra in mer stålars! :)

    SvaraRadera